Inside My Brain, Nothing Much

Thursday, March 23, 2006

Accident

Aduh sengal sengal badan aku... aku ingat bahu aku tergeliat kot.. yesterdya petang around pukul 7 lebih aku balik dari office.. hujan lebat gila, but aku balik juga sebab kalau aku tunggu hujan ni berenti mau pukul 8-9 malam baru berhenti... then dalam perjalanan nak balik tu aku terjumpa sorang pakcik dok tolak moto.. and aku pun berhenti tanya dia pasai apa since aku tengok tayar moto dia ok tak pancat (kalau pancat tak dpt aku nak tolong, kena tunggu runner la).. then dia kata may be plug moto dia masuk ayaq sebab tadi ada keta potong dia and air mercik kena mot + pakcik tu.. kesian aku tengok pakcik tu and aku pun voluenteer tolak moto dia sampaiu kedai moto yang still bukak lagi... then lepas tu aku pun balik kerumah and boh minya dulu.. sebab minyak dalam tank moto aku dah tunjuk 'E' dah and aku rasa tak sempat sampai rumah aku.. lepas isi minyak ada moto dari belakang bagi hon and potong aku... hehehe... rupa rupanya pakcik tu yang bagi hon and say thaks to me... ok la tu... dah nak sampai ke simpang nak balik kerumah aku, aku pun bagi signal and kona.. you know what time aku kona ja baru aku notice that ada moto laju mengahala toward aku and lampu moto dia tak function and aku rasa yang tu the main reason boleh accident kot walaupun aku tau aku salah sebab dia jalan lurus... heheheh .. alamak... aku dah menggelabah, nak masuk balik my way aku tengok ada keta laju kat belakang, nak cilok tepi jalan aku rasa dah tak sempat then brek mengejut moto jatuh.. aku pun tak tau camna aku boleh lepas moto aku and BANG!!!!!! .... aku pun tak sedar bila aku bangun dok tepi jalan... sib baik aku tak jatuh another side of jalan... kalau tidak aku rasa aku yang jalan... then go to the mamat yang rammed aku tu.. luckily no one injured teruk la... just luka luka ja... then mamat tu tanya aku camna? aku ask him balik camna? heheh... then aku suruh dia angkat moto dulu yang dok tengah jalan.. then aku check moto dia tadak apa yang rosak pun.. cuma side mirror belah kanan ja yang tercabut.. moto aku plak, arm bengkok, paip kemek side mirror pecah, lampu pecah.. perghhh banyaknya rosak... then mamat tu kata settle sendiri2.. so he will pay for his bike, aku pay aku punya bike... ok laaa... janji setel... duhh.. sib baik boleh naik moto aku pelan pelan balik rumah.. then sampai rumah mandi, rilek, tido, bangun pagi sengal2 habih satu badan.. thank god i'm still alive

7 Comments:

At 8:50 AM, Blogger Hezrin Ahmad said...

isk...isk...cian kawan aku ni...tu la...kona tak bg signal....tet..tet..tet..

 
At 12:10 PM, Blogger eddie said...

pehhhh
sibbaik, kalau tak tak sempat mai PD hehehe..

 
At 7:26 PM, Blogger Abu S.H said...

pergh....
john..jangan tinggalkan kami....

tapi mula2 ko citer, aku ingat pak cik tu yg langgar hang...hehehe
itu baru kisah yg tak ingin kita lihat.
aku x d pt pegi pd.
tapi kalau aku nak pegi last minute?? ok ke aa eddie??

 
At 10:20 AM, Blogger eddie said...

boleh....
but lodging takleh confirm aaa... but no problem we can work something out.. we like to get as many people to come as possible.. kalau taknak stay, just come for teh BBQ pun ok per..

 
At 12:49 PM, Blogger kirana nakia said...

innalillah..

 
At 4:08 PM, Blogger Jack Golf Addix said...

patut gi report. karang mana tahu org tu gi report. shilap2 minggu depan hang dapat saman gi court. ... baik hang pi check kat balai.

 
At 10:59 PM, Blogger ronie said...

john.. hang panjang sangatla... pakai brek guna pedal ka pakai kaki?? keskeskes...

 

Post a Comment

<< Home